dilluns, 2 de març del 2015

ELS HANDLERS KOBALAQS

Per a còrrer una Finnmarkslopet a part del múixer és important que hi hagi almenys dos handlers (si pot ser) perquè són molts dies i tot plegat molt llarg i cansat per a una sola persona. Els handlers són bàsics en assistència per a la cursa però també van molt bé si poden combinar els entrenaments d'abans de carrera.
Els múixers estan com a mínim un mes fora de casa per preparar la cursa, per això és difícil trobar un handler que pugui estar tot el temps amb l'equip.
Aquest any els Kobalaqs hem de combinar moooolts handlers.
D'una banda el equip A "el del veteran" Miquel-Angel Martínez té com a handlers l'Helena, que va pujar cap a Alta amb avió el dia 19 de Febrer i el Jose Árias que va pujar el dia 26 després d'unes quantes voltes amb diferents transports.
Va sortir de casa a les 9:30 del matí en cotxe direcció a l'Estació de tren (primer transport)
A les 10:08 va agafar el tren que va a l'aeroport de Barcelona (segon transport) i va aprofitar per despedir-se de la Nuria!!!
A les 11:05 agafava l'autobús llançadora cap a la Terminal 1 (tercer transport), és que a Barcelona han fet una nova terminal i va i no hi arriba el tren.
A les 13:00 primer avió direcció Oslo amb Norwegian (quart transport)
A les 20:00 després de fer unes quantes voltes per l'aeroport d'Oslo un altre vol direcció Alta (cinqué transport)
I a les 23:00 després d'una efusiva rebuda de 3 múixers i tots els seus handlers amb globos inclosos el sisé transport una autocaravana de millonettis per anar a les Cabins.
Ufff Déu n'hi do què lluny que queda Alta!!!

L'equip B "el del Rookie" Marçal Rocias ha fet un mix de handlers amunt i avall. El dia 20 de Febrer va marxar el múixer i l'equip de gossos amb el Valen (el conductor perfecto per arribar fins al Cap Nord) i el Raül que a part ajuda amb els entrenaments de Finnmark. El Valen el dia 25 va marxat d'Alta seguint vivint la vida dalt d'un avió. El Raül es va quedar fins el 2 de Març i ha ajudat al Marçal a entrenar la meitat de l'equip. Com que ténen dos trineus es divideixen  l'equip i és més fàcil l'entrenament, més tranquil i més segur. Quan el Raül marxa arriba la última part de handlers. Puja desde Saragossa el Mario (va ser handler de Jorge Andrés l'any passat i ja té experiència) i la Laura i l'Erola que desde la Molina arriben a Alta a fer el que puguin.
Aquests encara ténen un viatge més complicat. El Mario surt de Saragossa a les 8:00 del matí i les de La Molina a les 7;47 tots amb tren per agafar l'avió de les 13:00 cap a Oslo però allà hauran de fer nit perquè no hi ha vol a Alta fins l'endemà.
Al final una familia Kobalaq de 9 membres entre múixers i handlers per aquestsa FL'15.






Para correr una Finnmarkslopet a parte del musher es importante que haya al menos dos handlers (si puede ser) porque son muchos días y todo es muy largo y cansado para una sola persona. Los handlers son básicos en asistencia para la carrera peró también va muy bien poder combinar los entrenos antes de carrera. Los mushers estan como mínimo un mes fuera de casa para preparar la carrera, por eso, es difícil encontrar un handler que pueda estar todo el tiempo con el equipo.
Este año los Kobalaqs tenemos que combinar muuuuuchos handlers.
Por un lado el equipo A "el del veteran" Miquel-Angel Martínez tiene como handler a Helena, que subió a Alta con avión el día 19 de Febrero i José Arias que subió el dia 26 después de unas cuantas vueltas con diferentes transportes.
Salió de casa a las 9:30 de la mañana en coche dirección a la Estación del tren (primer transporte)
A las 10:08 cogió el tren que va al aeropuerto de Barceona (segundo transporte) y aprovechó para despedirse de Nuria!!!
A las 11:05 cogía el autobús lanzadera que va a la Terminal 1 (tercer transporte), es que en Barcelona han hecho una nueva terminal y va y no llega el tren.
A las 13:00 primer avión dirección Oslo con Norwegian (cuarto transporte)
A las 20:00 después de dar unas vueltas por el aeropuerto de Oslo otro vuelo dirección Alta (quinto transporte)
Y a las 23:00 después de una efusiva recibida de 3 mushers y todos sus handlers con globos incluidos va con el sexto transporte una autocaravana de millonettis para ir a las Cabins.
Ufff que lejos queda esto de Alta!!!

El equipo B "el del Rookie" Marçal Rocias ha hecho un mix de handlers arriba y abajo. El día 20 de Febrero se fueron musher i equipo de perros con Valen (el conductor perfecto  para llegar al Cabo Norte) y Raül que a parte ayuda con los entrenos en Finnmark. El Valen el día 25 volvió de Alta para seguir viviendo la vida en el avión. Raül se quedó hasta el 2 de Marzo y ayudó a Marçal a entrenar la mitad del equipo.
Como llevamos dos trineos se dividen el equipo y es más fácil el entrenamiento, más tranquilo y más seguro. Cuando Raül vuelve llega la última parte de los handlers. Suben des de Zaragoza, Mario (fue handler de Jorge Andrés el año pasado y ya tiene experiencia) y Laura y Erola que desde La Molina llegan a Alta a hacer lo que puedan.
Estos todavía tienen un viaje más complicado. Mario sale de Zaragoza a las 8:00 de la mañana y las de La Molina a las 7:47, todos en tren para coger el avión de las 13:00 hacia Oslo pero allí tendrán que passar la noche porque no hay vuelo para Alta hasta el día siguiente, seguramente noche de aeropuerto.
Al final una familia Kobalaq de 9 miembros entre mushers y handlers para esta FL'15