dijous, 5 de març del 2015

UNA ULTRA DEL MUIXING: FINNMARKSLOPET


La Finnmarkslopet és la cursa de gossos de trineu més llarga d'Europa i aquest any Campionat del Mon
La sortida és a Alta (ciutat a 200 km. del Cap Nord) i aquest any té un recorregut de 1124 km. voreja la frontera Finlandesa fins arribar just a Rússia i es torna fins a Alta, on els participants ténen com a màxim 9 dies per a completar tot el recorregut.
A part de la modalitat de 1000 km. hi ha el short loop que els participants recorren 500 km. i la FL Junior que fan 200 km.
El format de la cursa és non-stop i comença el dissabte 7 de Març. Els participants surten cada minut desde el centre de la població d'Alta amb un gran ambient.
La carrera es una aventura del muixer i els seus gossos. els handlers només poden ajudar en la roba i el menjar del muixer però els gossos han de ser alimentats i cuidats en carrera només pel múixer.
Són 12 etapes d,una mitja de 100 km. cada una, però en cursa no existeix el dia i la nit. Cada múixer es gestiona els descansos com vol o com pot depenent dels gossos, del cansament, de les temperatures, de les tempestes... Només té com obligatori un descans de 16 h i un descans de 8 h que el farà quan li vagi bé.
L,equip Kobalaq aquest any torna a tenir 2 múixers en la linea de sortida. Miquel-Angel Martínez únic català que ha aconseguit mai acabar aquesta cursa i que probarà d,acabar la seva desena Finnmarkslopet entre curtes i llargues i Marçal Rocias el segon català i del estat espanyol que intentarà acabar tot el recorregut.
Esperem que aquest any la sort els acompanyi que també es necessita a part dels preparatius i del entrenament.
Informarem de la cursa a marcalilaura.blogspot.com
                                      www.kobalaq.cat
                                     https://www.facebook.com/muixing.alacarta
                                     https://www.facebook.com/miquelangel.martinez
                                     twitter:@XaletRefugiUEC
                                     twitter: @kobalaq
Es pot seguir el gps-track a www.finnmarkslopet.no  dins de results
                                   

La Finnmarkslopet es la carrera de perros de trineo más larga de Europa y este anyo Campeonato del Mundo.
La salida es en Alta (ciudad a 200 km. Del Cabo Norte) y este año tiene un recorrido de 1.124 km, pasando al lado de la frontera Finlandesa hasta llegar justo a Rusia y se vuelve hasta Alta, donde los participantes tienen como máximo nueve días para completar todo el recorrido.
A parte de la modalidad de 1000 km. está el short loop que los participantes recorren 500 km. I la FL Junior que realizan 200 km.
El formato de la carrera es non-stop y empieza el sábado 7 de marzo. Los participantes salen cada minuto desde el centro de la población de Alta con un gran ambiente.
La carrera es una aventura del musher y sus perros. Los handlers sólo pueden ayudar en la ropa y comida del musher pero los perros tienen que ser alimentados y cuidados en carrera sólo por el musher.
Son 12 etapas de una media de 100 km cada una, pero en carrera  no existe el dia y la noche. Cada musher se gestiona sus descansos como quiere o como puede dependiendo de los perros, del cansancio, de las tormentas, de las temperaturas... Solo es obligatorio un descanso de 16 h. y  un descanso de 8 h que se haran cuando convenga.
El equipo Kobalaq este anyo vuelve a tener 2 mushers en la linea de salida Miquel-Angel Martinez unico catalan que ha conseguido terminar esta carrera y que probara de terminar su decima Finnmarkslopet entre cortas y largas y Marcal Rocias el segundo catalan y del estado espanyol que intentara terminar todo el recorrido.
Esperamos que este anyo la suerte los acompanye que tambien es necesaria a parte de los preparativos y de los entrenos.
Informaremos de la carrera en marcalilaura.blogspot.com
                                              www.kobalaq.cat
                                              https://www.facebook.com/muixing.alacarta
                                              https://www.facebook.com/miquelangel.martinez
                                              twitter:@XaletRefugiUEC
                                              twitter:@kobalaq
Se puede seguir el gps-track en www.finnmarkslopet.no dentro de results