dijous, 15 de març del 2018

OVRE PASVIK-KIRKENES (85 kms.)

Etapa 7: OVRE PASVIK-KIRKENES (85 kms) 15 de març
Sortien del checkpoint salvatge i al múixer que estava sense handlers a prop li ha costat llevar-se, ha preparat l'equip i han sortit a les 4 de la matinada. Avui han sortit bé i anaven tirant, tot sense problemes aparents. Fins que passat el segon llac el trineu s'ha enganxat en una soca i s'ha trencat una  caixa que portem a la part del darrere del trineu que serveix com a seient del múixer i per guardar més coses del material obligatori. El Marçal com ha pogut l'ha lligat sobre el trineu i ha demanat als handlers que tinguessin preparat el trineu de recanvi per l'arribada. Després ha començat a nevar altra cop de manera intermitent i el camí es tornava a fer molt pesat. Els gossos anàven bé però la Mera que aquests dies és de les que menys menjava ha començat a flaquejar fins al moment que s'ha tirat a terra, no podia més estava exhausta i el problema era com carregar-la en el trineu si també hi havia la caixa a sobre. Al final s'ha pogut fent un invent i lligant la caixa a la punta de tot.
A partir d'aquí tot ha tórnat a estar lent. Quan carregues un gos al trineu penalitzes moltíssim als altres amb aquests 25 kg. més de pes. Seguia nevant i la traça s'anava fent més impossible. Per sort, en un bon tros anava el trineu d'una muixer txeca al davant que obria una mica de traça fins que ha parat a descansar. Els nostres guerrers han seguit, però tan aviat nevava com sortia el sol. I de cop el múixer ens envia un whattsupp "La puta nevada més bèstia que he vist mai i em cau a sobre, per flipar" Al portar tan pes el trineu amb la caixa i la gossa i amb tanta neu nova la panxa de sota fregava tota l'estona i feia encara més complicat avançar. Per fi a les  19:30 ha arribat l'equip a Kirkenes i l'esperavem amb una estelada del Xavier Cusidó afincat en aquesta vila que sempre que venim ens espera amb els braços oberts i ens acull amb tot el que cal. Moltes gràcies a casa vostra hem estat com a casa.
Previsió descans de 7 hores i continuar, encara que aquí ja nomas quedem nosaltres i la noia txeca, tots els altres del darrera han anat plegant, ja hi ha 18 persones de 39 que han abandonat la cursa.


Etapa 7: OVRE PASVIK-KIRKENES (85 kms) 15 de marzo
Salían del cp salvaje y el musher que estaba sin handlers cerca le ha costado levantarse, ha preparado el equipo y han salido a las 4 de la madrugada. Hoy han salido bien y iban tirando, todo sin problemas aparentes. Hasta que pasado el segundo lago el trineo se ha enganchado en un árbol y se ha roto la caja que llevamos en la parte de atrás del trineo que sirve como asiento del musher y para guardar más cosas de material obligatorio. Marçal como ha podido ha atado sobre el trineo y ha pedido a los handlers que hubieran preparado el de recambio para la llegada. Después ha empezado a nevar otra vez de manera intermitente y el camino se volvía a hacer muy pesado. Los perros iban bien pero Mera que estos días era la que menos comía ha empezado a flaquear hasta el momento que se ha tirado en el suelo, no podía más estaba exhausta y el problema era como cargarla en el trineo si también estaba la caja. Al final se ha podido hacer un invento atando la caja en la punta.
A partir de aquí todo ha vuelto a ser lento. Cuando cargas a un perro al trineo penalizas muchísimo a los otros con estos 25 kg. de más. Seguia nevando y la traza se hacía imposible. Por suerte, en un buen trozo iba el trineo de una musher checa delante que abría un poco de traza hasta que ha parado a descansar. Nuestros guerreros han seguido, pero tan pronto nevaba como salía el sol. Y de golpe el musher manda un whatsupp "La puta nevada más bestia que he visto nunca y me cae encima, es para flipar" Al llevar tanto peso en el trineo con la caja y la perra y con tanta nieve nueva la panza de debajo fregava todo el rato y hacía más complicado avanzar. Por fin a las 19:30 ha llegado el equipo a Kirkenes y le esperábamos con una estilada de Xavier Cusidó afincado en esta vila que siempre que venimos nos espera con los brazos abiertos y nos acoge con todo lo que hace falta. Muchas gracias en vuestra casa hemos estado como en la nuestra.
Previsión de descanso de 7 horas y continuar, aunque aquí sólo quedamos nosotros y la chica checa, todos los de detrás han scratchado, ya hay 18 personas scratchadas de las 39 de la carrera.