dilluns, 7 de desembre del 2015

TERCERA ETAPA SORIA LD XL

Etapa curta de 20 km, però sense haver descansat entre aquesta etapa i la de 50 km. d'abans. Han sortit amb els 12 gossos una mica després de les 9:00 i han trigat unes 2 h. a fer el camí que a l'anada tornava a tenir molt desnivell de pujada i el múixer anava corrent per treure pes i així ajudar als gossos.
A partir d'aquí es pot començar a veure una mica les posicions dels corredors depenent de les parades obligatories que els hi quedin per fer i del quilometratge que falti.
Dels corredors que estan en pista, Salva Luque ha anat el primer part de la cursa i també igual que el Marçal ha fet la parada obligatoria de 6 h. en el primer descans.
En el segon tram el Marçal ha arribat segon una mica pel darrere del Salva que estava donant de menjar als seus gossos i el Marçal ha sortir del checkpoint abans que ell, i darrera el Salva s'ha afanyat per a poder-lo atrapar a mitja etapa. Han fet forces quilòmetres junts petant la xerrada, i a la baixada el Salva ha avançat al Marçal arribant al check point 3 min. per davant. Ara tots dos estan fent el descans obligatori de 5h. i a partir de les 16:00 el Salva i 3 min. després el Marçal, ja poden sortir a afrontar la última etapa de 50 km.
Videos de l'equip arribant després de 135 km. de cursa
 i donant sardines a l'arribada.

Etapa corta de 20 km., pero sin haber descansado entre esta etapa y la de 50 km. de antes. Han salido los 12 perros un poco después de las 9:00 y han estado unas 2 h. para hacer el camino que a la ida tenía mucho desnivel de subida y el musher iba corriendo para sacar peso y así ayudar a los perros.
A partir de aquí se puede empezar a ver un poco las posiciones de los corredores dependiendo de las paradas obligatorias que queden por hacer y del quilometraje que falte.
De los corredores que estan en pista, Salva Luque ha ido el primero parte de la carrera y también igual que Marçal ha hecho la parada obligatoria de 6h. en el primer descanso.
En el segundo tramo Marçal ha llegado segundo un poco por detrás de Salva que estaba dando de comer a los perros y Marçal ha salido del checkpoint antes que és, y detrás Salva ha ido rápido para poder alcanzarlo a media etapa. Han hecho muchos quilómetros juntos hablando un rato y a la bajada Salva ha adelantado a Marçal llegando al checkpoint 3 min. antes. Ahora los dos estan haciendo el descanso obligatorio de 5 h. y a partir de las 16:00  Salva y 3 min. después Marçal, ya pueden salir a afrontar la última etapa de 50 km.
Videos del equipo llegando después de 135 km. de carrera y dando sardinas en este descanso

SEGONA ETAPA SORIA LD / SEGUNDA ETAPA

Després de fer la parada obligatòria de 6 h. en el check point a les 4:45 de la matinada l'equip ha sortit a afrontar el que al final han estat els 54 km. de la segona etapa. Ha sortit amb tots els gossos en pista i molt valents. Era un recorregut d'anada i tornada però ja no hi havia els desnivells d'ahir.

Ha arribat a les 8:56, realitzant l'etapa en poc més de 4 h., com que ha vist que els gossos anàven bé ha decidit canviar l'estrategia que tenia planificada inicialment i només ha parat a donar uns snacks i ha tornat a sortir a fer la següent etapa que és la més curta del recorregut de 20 km. El motiu per canviar els descansos plantejats és la temperatura. Si ara feien el descans obligatori de 5h. tocaria afrontar l'etapa entre les 15:00 i les 17:00h. i com que el múixer ha considerat que els gossos anaven bé, ha decidit fer ara els 20 km. següents per aprofitar el fred, a veure com els hi va.
Aquí el video de com ha sortit l'equip després de ja portar 115 km. de cursa i de només parar a donar snacks i sense descansar després de 50km. seguits. Sel's veu molt bé de moment.



 

Después de hacer la parada obligatoria de 6 h. en el check point, a las 4:45 de la madrugada el equipo ha salido a afrontar el que al final han sido 54 km. de la segunda etapa. Han salido con todos los perros en pista y muy fuertes. Era un recorrido de ida y vuelta por el mismo sitio donde ya no había los desniveles de ayer.
 
Han llegado a las 8:56, realizando la etapa en poco más de 4h., como ha visto que los perros iban bien ha decido cambiar la estrategia que tenia planificada inicialmente y sólo ha parado a dar unos snacks y ha vuelto a salir para completar la siguiente etapa que es la más corta del recorrido de 20 km. El motivo para cambiar los descansos planteados ha sido la temperatura. Si ahora hacían el descanso obligatorio de 5h. tocaria afrontar la etapa entre las 15:00 y las 17:00 y como que el musher ha considerado que los perros estában bien, ha decidido hacer ahora los 20 km. siguientes para aprovechar el frío, a ver como les va.

Aquí el video de como ha salido el equipo después de llevar 115 km. de carrera y de solamente parar para snacks y sin descansar después de 50 km. seguidos. Se los bé muy bien de momento.

diumenge, 6 de desembre del 2015

PRIMERA ETAPA SORIA LD

Tots els gossos que han viatjat fins a Soria han pogut sortir en aquesta primera etapa, per tant, l'equip titular ha estat: Fargal, Odin, Amphu, Mera, Tomás, Noody, Zetra, Gel (primera cursa per a ell), Nupse, Tengbo, Lukla, Thor.

La sortida puntualment a les 17:00 s'ha fet com alguna de les del nord.... tots els múixers han d'estar dins el sac de dormir amb tot el tir per muntar.
Quan es dona la senyal de sortida, els múixers primer han de recollir tot el material i carregar-lo damunt del quad o del carro que utilitzin. Després han de posar tots els arnesos a tots els gossos (botins els han permés posar-los abans) i lligar-los al tir. No poden tenir cap ajuda de handler. Una vegada aconsegueixen estar preparats poden sortir.



Primera etapa molt i molt dura amb 66 km. i molt de desnivell. El Marçal com a vehicle porta un quad sense motor que dona seguretat si vas amb molts gossos perquè pots baixar del vehicle si tens problemes. Però quan hi ha desnivell fa que al múixer li toqui còrrer al costat del quad per ajudar al equip quan hi ha molta pujada. Primer entrenament per al múixer.

Però la temperatura ha estat molt i molt favorable als equips i el tipus de terra és molt bo per als gossos.


Han completat l'etapa en menys de 6h., han sortit a les 17:00 i han arribat abans de les 22:45 h., en arribar als gossos estan tots ok i han menjat raonablement bé. Ara fan un descans i a mitja nit continuaran amb la segûent etapa de 50 km. Segons normativa el múixer no pot anar a dormir on està l'assistència, ha de dormir al costat dels gossos.





Todos los perros que han viajado hasta Soria han podido salir en esta primera etapa, por lo tanto, el equipo titular ha sido:Fargal, Odin, Amphu, Mera, Tomás, Noody, Zetra, Gel (primera carrera para el), Nupse, Tengbo, Lukla, Thor.


La salida puntual a las 17:00 ha sido como alguna carrera del norte... todos los múixers tienen que estar dentro del saco de dormir con todo el tiro montado.
Cuando se da la señal de salida, los múixers primero deben recoger todo el material y cargarlo en el quad o el carro que vayan a utilizar. Despues tienen que arnesar a todos los perros (los botines les han dejado ponerlos antes) y atarlos al tiro. No pueden tener ninguna ayuda del handler. Una vez consiguen estar preparados pueden salir.

Primera etapa muy y muy dura con 66 km. y mucho desnivel. Marçal de vehículo lleva un quad sin motor que da seguridad si vas con muchos perros porque puedes bajar del vehículo si tienes problemas. Pero cuando hay desnivel hace que al musher le toque correr al lado del quad para ayudar al equipo si hay mucha subida. Primer entreno para el musher.
Pero la temperatura ha sido muy y muy favorable a los equipos y el tipo de terreno es muy bueno para los perros.

Han completado la etapa en menos de 6 h., han salido a las 17:00 y han llegado antes de las 22:45, en la llegada todos los perros estaban ok y han comido razonablemente bien. Ahora hacen un descanso y a media noche continuaran con la siguiente etapa de 50 km. Según normativa el musher no puede dormir donde está la asistencia, tiene que dormir al lado de los perros.

SORIA LONG DISTANCE

En menys de 4 hores començarà la primera edició de la Soria Long Distance, la cursa que inicialment havia de ser a Somosierra però al final van haver de canviar el format i transcurrirà aquest cap de setmana a Soria.
La carrera consta de 185 km. dividits en 4 trams. Primer tram i el més llarg d'uns 66 km., el segon de 50 km., deprés un tram més curtet de 20 km. i per finalitzar l'últim de 50 km. També hi ha la categoria XS que és de 100 km. pensada per a equips més petits i que la sortida serà el dilluns a les 10:00 h. del matí.
Esperant el musher meeting que no sigui que s'hagi variat alguna cosa, en principi hi ha dues parades obligatories: una de 5 h. i una de 6 h. I s'ha de completar el total del recorregut en 46 h. com a màxim.
Ahir Dissabte 5 de Desembre vam sortir de La Molina direcció Valdeavellano de Tera i vam arribar sobre les 19:00 h. Primer de tot vam passar el control veterinari i estem contents perquè als gossos els veiem bé.
Està previst el musher meeting avui a es 14:00 h. i la sortida a les 17:00 h., ja ho tenim tot quasi preparat a l'espera que a les 14:00 no passin alguna variació i tinguem que canviar snacks o menjar o material obligatori.
La handler habitual aquesta vegada no ha pogut venir però portem dos handlers d'excepció ens els que hi confiem molt.
Per a més informació sobre la carrera podeu veure la web:
http://www.sorialongdistance.com/info/

I si voleu seguir la cursa al moment:
http://www.sorialongdistance.com/travesia/

 Siga en directo el desarrollo de la travesía en formato NonStop de la categoría XL de la Soria Long Distance a través de la App "Tractive GPS".
La clave para ver la carrera es en usuario "sorialongdistance@gmail.com" y la pass, "sld2015"

 Molta sort a tots els participants i com sempre diem l'éxit està en poder ser a la linea de sortida.





En menos de 4 horas empezará la primera edición de la Soria Long Distance, la carrera que inicialmente havia de ser en Somosierra pero al final tuvieron que cambiar el formato y transcurrirá este fin de semana en Soria.
La carrera consta de 185 km. divididos en 4 tamos. Primer tramo y el más largo de 66 km., el segundo de 50 km., después un tramo cortito de 20 km. y para terminar el último de 50 km. También está la categoria XS que és de 100 km. pensada para equipos más pequeños y que la salida será el lunes a las 10:00 de la mañana.
Esperando que en el musher meeting no haya alguna variación, en principio hay dos paradas obligatorias: una de 5h. y una de 6h. Se tiene que completar el total del recorrido en 46h. como máximo.
Ayer sábado 5 de Diciembre salimos de La Molina dirección Valdeavellano de Tera y llegamos sobre las 19:00h. Primero de todo pasamos el control veterinario y estamos contentos porque a los perros los vemos bien.
Está previsto el musher meeting hoy a las 14:00h. y la salida a las 17:00h, ya lo tenemos casi todo listo a la espera que a las 14:00 no den alguna variación y tengamos que modificar snacks o comida o material obligatorio.
La handler habitual esta vez no ha podido ir pero llevamos a dos handlers de excepción en los que confiamos mucho.

Para más información sobre la carrera podeis ver la web:
http://www.sorialongdistance.com/info/

Y si quereis seguir la carrera online:
http://www.sorialongdistance.com/travesia/

 Siga en directo el desarrollo de la travesía en formato NonStop de la categoría XL de la Soria Long Distance a través de la App "Tractive GPS".
La clave para ver la carrera es en usuario "sorialongdistance@gmail.com" y la pass, "sld2015"

Mucha suerte a todos los participantes, y como siempre decimos el éxito es estar en la línea de salida.

dissabte, 5 de desembre del 2015

VIDEOBLOG 1.- QUIENES SOMOS

Hem decidit llançar-nos a una nova aventura, volem provar d'encomanar la nostra passió a tots aquells que s'hi vulguin acostar. Hem començat un videoblog on la idea és explicar segons les nostres vivències i  la nostra experiència en què consisteix el múixing de llarga distància. Si hi ha algun tema en especial que us interessi que tractem podeu fer-nos arribar la proposta.

1.- QUI SOM (explica una mica qui som i què volem aportar amb el videoblog)
https://www.youtube.com/watch?v=Bbcrld6I3t4


Hemos decidido lanzarnos a una nueva aventura, queremos intentar pegar nuestra pasión a todos los que se quieran acercar a este mundo. Hemos empezado un videoblog donde la idea es explicar segun nuestras vivencias y nuestra experiencia en qué consiste el mushing de larga distancia. Si hay un tema en especial que quereís que expliquemos podeis hacernos llegar vuestra propuesta.

1.- QUIENES SOMOS
https://www.youtube.com/watch?v=Bbcrld6I3t4

dissabte, 28 de novembre del 2015

TOTA LA FAMILIA A LA TELE / TODA LA FAMILIA EN LA TELE

Aquesta setmana, el programa Divendres de TV3, s'han desplaçat a la localitat d'Alp i concretament el Dimecres 25/11 van fer la gravació del inici de la temporada de neu a La Molina.
Vam ser convidats tota la família, juntament amb la Negu, l'Odin, el Oslo i l'Alta per a explicar allò tant desconegut en el nostre país com és el Múixing de Llarga Distància. Volem agrair a TV3 haver-nos donat aquesta oportunitat.
Si voleu veure'ns us deixem l'enllaç on a partir del minut 34 surt la nostra entrevista. Una mica abans la Negu també fa una intervenció esporàdica mentre estan amb els dels iglus.

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/divendres/com-es-presenta-la-temporada-desqui/video/5567223/



Esta semana, el programa Divendres de TV3, se ha desplazado hasta la localidad de Alp y concretamente el Miércoles 25/11 hicieron una grabación del inicio de la temporada de nieve en La Molina.
Fuímos invitados toda la familia, junto con Negu, Odin, Oslo y Alta para explicar aquello tan desconocido en nuestro país como es el Mushing de Larga Distancia. Queremos agradecer a TV3 que nos ha dado esta oportunidad.
Si quereis vernos os dejamos el enlace donde a partir del minuto 34 sale nuestra entrevista. Un poco antes Negu también hace una intervención esporádica mientras estan los de los iglus.
(Es en catalán pero si a alguien le interesa alguna parte concreta que avise y lo traducimos)

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/divendres/com-es-presenta-la-temporada-desqui/video/5567223/

dimecres, 11 de novembre del 2015

Somosierra Long Distance.

Aquest any encarem un nou repte, dins la nostra preparació per la Femundlopet 600.
Participarem a la Somosierra Long Distance, www.somosierralongdistance.com, una prova sobre terra de 220 km. non stop que correrem els propers dies 5, 6 i 7 de Desembre.
220 km. sobre terra són moltíssims i duríssims, i si a sobre es presenten a la primera part de la temporada fan que el repte de la Somosierra LD, sigui inmens, i alhora desconegut.
L'any passat vam córrer la Monegros Non Stop de 150 km. amb molt bon resultat i acabant amb els gossos en molt bones condicions.
Tots els gossos que portàvem al tir varen acabar la proba, i  només un, els dies següents va patir alguna seqüela en forma d'una lleugera coixera.
Això ens anima a afrontar el nou repte, però per 220 km. en 50 h són molts, potser masses, ja veurem.
La nostra prioritat  serà conservar els gossos i les seves articulacions, molt castigades en tirades sobre terra.
Per tant, intentarem acabar la cursa sempre i quan els gossos responguin bé i les temperatures acompanyin. I si aconseguim que l'equip vagi en la línia d'acabar  bé la cursa, intentarem competir-la. Però sempre tenint al cap que no podem ni volem córrer el risc de deixar cap gos lesionat  o parat després de la cursa.
No ens ho permet la nostra manera d'entendre el múixing, som de l'equip KOBALAQ, no ho oblidem, però tampoc ens ho permet la gestió de només 14 gossos amb l'obligació d'arribar a la sortida de la Femundlopet amb tots en condicions i bon estat de forma.
Els entrenaments d'aquesta temporada no estan sent molt diferents dels altres anys. Tot i així, hem fet alguns entrenaments més llargs del que estàvem acostumats i algun dia hem intentat fer varis entrenaments en poques hores, no amb la intenció d'acostumar l'equip a les repeticions i a descansos curts, cosa que el nostre equip està totalment acostumat, sinó amb la intenció de veure com responien els gossos a tants quilòmetres sobre terra.
Els testos que hem fet ens fan estar animats, l'equip ha baixat una mica la velocitat mitjanat però han recuperat bé, sense cap lesió important, per tant seguirem així, baixant el numero d'entrenaments els 15 dies abans de la cursa, per tal d'arribar a la sortida de la Somosierra Long Distance, amb l'equip eufòric, amb ganes de quilòmetres i ganes de LD.
Tenim un problema...
Fa massa dies que no patim son, que no ens pesen les parpelles, i que no arrosseguem els peus per terra,... fa massa dies que no notem al nostres cos, els  devastadors efectes de la Llarga Distància, i ja fa massa temps que som addictes a aquesta destructora sensació.
 AVANT!
Sempre amb l'ajuda d'arnesos Zero DC i pinsos Greenheart Premium.

Este año afrontamos un nuevo reto, dentro de nuestra preparación para la Femundlopet 600, participaremos en la Somosierra Long Distance, una prueba sobre tierra de 220 km nonstop que correremos los próximos 5,6 y 7 de Diciembre.
220km sobre tierra son muchísimos y  muy duros, y si encima se presentan en la primera parte de la temporada hacen que el reto de la Somosierra LD sea inmenso, y a la vez desconocido.
El año pasado corrimos la Monegros Non Stop de 150km. con muy buenos reultados y terminando con todos los perros en muy buenas condiciones.
Todos los perros que llevábamos en el equipo acabaron la carrera y, sólo uno, los días siguientes sufrió alguna lesión en forma de ligera cogera. Esto nos anima a afrontar el nuevo reto, pero  correr 220km en 50h, son muchos, quizá demasiados , ya veremos...
Nuestra prioridad será conservar los perros y sus articulaciones, muy castigadas en kms sobre tierra.
Por tanto, intentaremos terminar la carrera siempre y cuando los perros respondan bien y las temperaturas nos acompañen. Y si conseguimos que el equipo vaya en la línea de teminar bien la carrera, la intentaremos competir. Siempre teniendo en la cabeza que no podemos ni queremos correr el riesgo de dejar ningún perro ni parado ni  lesionado después de la carrera. No nos lo permite nuestra manera de entender el mushing,  tenemos la suerte de ser del equipo KOBALAQ, no lo olvidamos, pero tampoco nos lo permite el hecho de gestionar 14 perros y tener que llegar a la salida de la Femundlopet con los perros sanos y en forma.
Los entrenos de esta temporada no estan siendo muy diferentes de las otras, pero estamos realizando alguna sesión mas larga de lo que estábamos acostumbrados y algún dia hemos realizado varias sesiones en pocas horas, no con la intención de acostumbrar a el equipo a las repeticiones y a descansos cortos, ya que nuestro equipo esta totalmente acostumbrado, sinó con la intención de ver como respondían los perros a tantos quilómetros sobre tierra.
Las pruebas que hemos hecho nos hacen estar animados, el equipo ha bajado un poco la velocidad media, pero recuperando bien y sin ninguna lesión destacable. Por tanto seguiremos así, bajando el número de sesiones de entreno 15 días antes de la carrera, con la intenció de llegar a la salida de la Somosierra Long Distance, con el equipo eufórico, con hambre de quilometros, hambre de Long Distance.
Y es que tenemos un problema...
Hace ya demasiado que no sufrimos sueño, mucho sueño... , hace ya demasiado que no nos pesan los párpados..., hace ya deamasiado que no arrastramos los pies por el suelo..., hace ya demasiado que no sentimos en nuestros cuerpos los destructores efectos de la LD... y
hace ya demasiado que somos adictos a esta seductora sensación.
AVANT!

Siempre con la ayuda de arneses Zero DC i piensos Greenheart Premium