dimecres, 14 de març del 2018

TANA-NEIDEN 1 (101 kms.)

Buff, etapa duríssima. Això avui no ens ho esperàvem. Ens hem llevat a les 2 de la matinada per preparar la sortida a les 4:24 (nit entre dilluns i dimarts) perquè a Tana feia el descans obligatori de 16 h. més el temps de compensació del dia de la sortida que era de 1h.i 4 min. Mentre preparàvem ja hem vist que hi havia força neu nova d'aquella nit. Els gossos que havien arribat una mica amb els carps adolorits amb el descans s'havien recuperat perfectament i pot sortir a fer la etapa amb els 12 gossos. Tot tenia bona pinta fins que pocs quilómetres després de començar s'ha començat a posar el trail impracticable. Els gossos líders els hi arribava la neu al coll i era dificilíssim avançar, així ha estat durant uns 30 kms. avançant molt a poc a poc amb l'esperança que alguna moto de neu tornés a obrir el trail o que l'atrapés algun altra musher per poder-se turnar. Han avançat molt lentament i per sort en els últims quilómetres han millorat les condicions, ha deixat de nevar i just abans de l'arribada a Neiden han començat a acompanyar-los unes aurores boreals. Al final han estat 16:30 en la pista quan calculàvem que podien estar 10-12, això és una pallissa tant pels gossos com pel múixer que en aquestes condicions va anar la gran part de les hores a fora el trineu ajudant els gossos a poder obrir traça.

Per l'altra banda també ha estat un dia duríssim pels handlers. Hem sortit i degut al canvi de temperatures i a la neu portem els limpiaparabrises que no netejen res. Passat Varangerboth la carretera passa tota una zona a la vora del mar i allà ha començat a bufar el vent, hi havia poquíssima visibilitat i es feien congestes de neu en mig de la carretera. Ens hem quedat atrapats en una congesta però per sort venia un camió de cara i en un moment ens ha remolcat. Hem seguit i als poc kms hem tornat a quedar atrapats en una altra congesta però aquesta vegada amb menys sort. Ha intentat estirar nos una llevaneus i hem intentat sortir amb cadenes però impossible fins que no ha arribat una grua per estirar-nos. Tots aquests capítuls amb un temporal de neu y vent que cada vegada que baixavem del coche ens quedàvem ocellets.




Buff, etapa durísima. Esto hoy no nos lo esperábamos. Nos hemos levantado a las 2 de la madrugada para preparar la salida a las 4:24 (noche entre lunes y martes) porque en Tana hacía el descanso obligatorio de 16h. más el tiempo de compensación del día de la salida que era de 1 h. y 4 min. Mientras preparábamos habíamos visto que había mucha nieve nueva de aquella noche. Los perros que habían llegado con algún carpo adolorido con el descanso se habían recuperado perfectamente y puede salir a la etapa con los 12 perros. Todo tenía buena pinta hasta que pocos quilómetros después de empezar  se ha puesto el trail impracticable. Los perros líderes les llegaba la nieve al cuello y era dificilísimo avanzar, así ha estado durante unos 30 kms. adelantando muy poco a poco con la esperanza que alguna moto de nieve volviera a abrir el Trail o que llegase algún musher para poderse turnar. Hemos avanzado lentamente y por suerte en los últimos quilómetros han mejorado las condiciones, ha dejado de nevar y justo antes de la llegada a Neiden han empezado a acompañarlos las auroras boreales. al final han estado 16:30 en la pista cuando calculábamos que podían estar 10-12 h., y esto es una paliza tanto para los perros como para el musher que en estas condiciones fue muchas horas fuera del trineo ayudando a los perros a abrir traza.
Por otro lado también ha sido durísimo para los handlers. Hemos salido y debido al cambio de temperaturas y a la nieve tenemos los limpiaparabrisas que no limpian nada. Pasado Varangeboth la carretera pasa toda una zona al lado del mar y allí ha empezado a soplar el viento, había poquísima visibilidad y se hacían ventisqueros de nieve en medio de la carretera. Nos hemos quedado atrapados en medio de la carretera pero por suerte venía un camión de cara y en un momento nos ha remolcado. Hemos seguido y a los pocos quilómetros hemos vuelto a quedarnos en otro ventisquero pero esta vez con menos suerte. Ha intentado estirarnos una quitanieves y hemos intentado salir con cadenas pero imposible hasta que no ha venido una grúa a estirarnos. Todos estos capítulos con un temporal de nieve y viento que cada vez que teníamos que bajar del coche nos quedábamos pajaritos.